Lidmaatschap

Viking Venlo, meer dan een kanovereniging!

Heeft u interesse om lid te worden van onze vereniging? Wij vertellen u graag meer!
Een lidmaatschap bij Kanovereniging Viking Venlo loopt van 1 januari tot 31 december en geeft toegang tot het gebruik van alle faciliteiten die de vereniging biedt. Naast het gebruik van botenhuis, clubgebouw, terrein, in de zomers het “mooiste terras van Venlo” betreft dit natuurlijk alle kano en kajak gerelateerde activiteiten.

Bij inschrijving maakt u een keuze voor één van de verschillende disciplines, maar bent u natuurlijk niet beperkt tot enkel en alleen die ene discipline. Het gehele jaar worden worden door alle verschillende onderdelen van de vereniging activiteiten georganiseerd. Het kano avontuur begint met basisvaardigheden op de Maas, het leerproces in de zomer en daarna het ontdekken van de vele prachtige kleine beken en grote rivieren, dichtbij en ver weg.

De toercommissie organiseert in het zomerseizoen vele tochten waaraan men kan deelnemen. Daarnaast is er in de zomer een rijk gevuld wedstrijdprogramma voor de beide wedstrijddisciplines, met hun trainingen en wedstrijden in competitieverband (kanopolo) en de nationale en internationale afvaartwedstrijden. In het winterseizoen trainen de wedstrijddisciplines door op de Maas, maar verschuift ook een deel van het aanbod naar zowel het zwembad de Wisselslag in Blerick alsook de gymzaal in het Den Hulster College.

Gezien jeugd nogal eens met een sport begint en later toch iets anders besluit is de directe aanschaf van een boot kostbaar. Er bestaat de mogelijkheid gedurende een jaar met een kano van de vereniging te varen. De bedoeling hiervan is dat men leert te varen met verschillende typen boten, zodat men een gerichte keuze kan maken in de aanschaf van een kano. Vaak zijn er goedkoop tweedehands kano’s bij de vereniging te koop. Gedurende dit eerste jaar is het wel de bedoeling dat langzaam begonnen wordt accessoires/kleding aan te schaffen.

Het aanmeldingsformulier vindt u onderaan deze pagina als bijlage, inleveren kan per mail of in de brievenbus bij ons clubgebouw. Voor contactgegevens zie de Contact pagina
Toelichting over de contributie vind u onderaan de pagina in de bijlage. Door inschrijving bij Kanovereniging Viking Venlo beschikt u automatisch ook over een lidmaatschap bij het nationale Watersportverbond. Voor de Afvaart en Polo is er een bijkomende Wedstrijdlicentie Kano vanuit het Watersportverbond nodig om deel te mogen nemen aan wedstrijden.