Veilig Sportklimaat

Als vereniging met veel jeugdleden voelen wij ons verantwoordelijk om een veilige sportomgeving te creëren. Daarom is er een veiligheidsbeleid opgesteld omtrent vaarregels op de Maas (onderaan bijgevoegd op deze pagina), en vereisen wij van iedere jeugdbegeleider of trainer een verklaring omtrent gedrag (VOG). Deze VOG wordt door het bestuur aangevraagd op het moment dat iemand aangesteld wordt als jeugdbegeleider.

Naast deze gedragsregels zijn er twee vertrouwenscontactpersonen aangesteld. Deze contactpersonen zijn het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad en verwijzen door voor geschikte hulp. De Vertrouwenscontactpersoon is op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn om hulp te krijgen. Voor de Viking zijn May Wilmer en Wim Ellenkamp vertrouwenscontactpersonen.

Poster-VCP-May_Wim