Kanopoloteam Viking Venlo

Prestatie en fun!

Kanopolo Viking heeft momenteel twee senioren- en één jeugd-team, daarmee is het voor iedere kanovaarder mogelijk aansluiting op zijn of haar niveau te vinden. De teams trainen op diverse dagen, soms alleen en soms met meerdere teams tegelijk op het water. De trainingen worden verzorgt door eigen spelers. Natuurlijk zijn de competitie resultaten belangrijk, maar het belangrijkste is dat spelers het in de groep naar hun zin hebben, Prestatie en fun!
NK 2015rsz 120150830 1539271
Hoe gaat het spel in zijn werk?
Kanopolo wordt gespeeld met twee teams van ieder 5 spelers. Hiervoor worden korte wendbare kajaks gebruikt. Het water waarop gespeeld wordt is 23 meter breed en 35 meter lang. Doelpunten scoren doe je door de bal in het doel van de tegenstander te gooien. Dit doel meet 1 bij 1,5 meter en hangt op een hoogte van 2 meter boven het water. Naast individuele bal- en kano-vaardigheid is samenspel binnen het team een vereiste.

Als bescherming van de spelers is een helm met masker en een zwemvest verplicht. Deze spullen zijn bij de Viking beschikbaar en kunnen het eerste jaar van je lidmaatschap vrij gebruikt worden. De gebruikte spullen zijn in beeld gebracht door Ricky, klik op de video polo materiaal.

Wanneer kun je poloën?
Kanopolo wordt gespeeld vanaf 10 jaar door zowel jongens als meisjes, meestal spelen meisjes en jongens in mixed teams, het zijn dus wel meiden die "hun mannetje staan".

Hoe leer je kanopolo?
Het polospel leer je spelenderwijs, in de zomermaanden buiten op de Maas en op ons speelveld “de oude Beemden” naast het clubhuis. In de winter in de zaal (balvaardigheid) en in het zwembad “de Wisselslag”. Na al dat trainen kruisen wij natuurlijk graag de peddels met andere teams tijdens toernooien en competitiewedstrijden, meestal kamperen we dan een weekend bij een collega kanovereniging.

Ambitie
Natuurlijk zijn we trots op onze prestaties in de afgelopen jaren; sterke jeugd teams en doorgroei naar de hoofdklasse.
In 2015 komt de Viking uit in de hoofd, tweede, de derde en de jeugdklasse.
Wij zijn voornemens de groei van de afgelopen jaren (2007 één team naar 2015 vier teams) te continueren, de Maasboulevard biedt hiervoor voldoende mogelijkheden.
Wat doen we nog meer?
Naast onze poloactiviteiten nemen we deel aan activiteiten georganiseerd door andere groepen binnen de Viking b.v. toertochten op diverse prachtige locaties het organiseren van (polo) instuiven of activiteiten georganiseerd door de jeugdcommissie.
Nieuwsgierig geworden?
Prima, neem contact op met Wim Ellenkamp, 077-3542369  wim.vikingvenlo@gmail.com en we maken een afspraak om mee te doen met de training.