Kanosprint

&(Rivier)marathons | Afvaartteam Viking Venlo

Informatie

Binnen onze vereniging wordt ook aan Kanosprint en Marathonvaren gedaan. Het gaat hier voornamelijk om het Afvaartteam die daarnaast actief zijn op het vlakke water. Er wordt jaarlijks deelgenomen aan enkele kortebaan wedstrijden en (rivier) marathons, waar de Venloose deelname zowel in binnen als buitenland succesvol is.
!
Belangstelling om kennis te maken of een keer mee te trainen?
Neem een kijkje op de pagina van het Afvaartteam of mail ons op afvaart@kvvikingvenlo.nl.

Wereldtop

Voormalig Vikinglid Joep van Bakel heeft de overstap van afvaart naar vlakbaanvaren gemaakt en presteert op internationaal topniveau bij met name de marathons. Dit doet hij tegenwoordig bij KV de Zwetplassers in Amsterdam. Daarnaast zijn we enorm trots dat Eef Haaze bij onze club traint. Eef was kandidaat voor de Olympische Spelen in Londen en Rio en heeft in 2016 de switch terug gemaakt naar de Afvaarboot om in 2017 de tweede plaats op het EK in Skopje te behalen.
!
Eef HJoep